Westerdals-team vant Gulltusjen

    Publisert: 05. mai 2017

    Torbjørn Havn (25) og Théo Mogens Merkiled (26) gikk helt i topps i årets utgave av Gulltusjen. Teamet fra Westerdals Oslo ACT kjempet med 64 andre team og totalt 130 deltakere.

    Torbjørn Havn (25) og Théo Mogens Merkiled (26) gikk helt i topps i årets utgave av Gulltusjen. Teamet fra Westerdals Oslo ACT kjempet med 64 andre team og totalt 130 deltakere.

    I konkurransen fikk teamene i oppgave å skissere en profilannonse for Citröen i løpet av seks timer, kun ved hjelp av papir og tusj. Det var Torbjørn Havn og Théo Mogens Merkiled som kom opp med den beste ideen og sikret seg 1.plass. Seieren betyr at studentene nå kan vente seg en pengepremie på kr 20 000.

    Vinnerbidraget- Med filosofien til Citröen «be different - feel good» i bakhodet ønsket vi å komme med et lite stikk til flokkmentaliteten her i landet. Vi synes det er utrolig kult at juryen likte ideen vår, sier Westerdals-studenten Torbjørn Havn.

    Den kreative idékonkurransen i regi av Amedia Marked ble arrangert onsdag 26. april. På andreplass kom et team fra Heisholt Inc, Kim Follesøy-Thuen og John E. Njoki. På plass nummer tre kom et team fra Schjærven Reklamebyrå; Hanna Sætre og Siv Martine Nyborg.

    Gulltusjen (tidligere Best Y.E.T.) er en idékonkurranse for unge student- og kreatørteam. Teamene besto av to personer og papirannonsen var i fokus.

    Juryen skriver følgende om vinnerbidraget: «Briefen var å lage en profilannonse for Citroën som spiller på temaet "kampen mot det grå" der formålet var å revitalisere merket som ungt, sporty, fargerikt og urbant. Det var viktig for Citroën at kommunikasjonen gjenspeilet ønsket om å være tydelig og annerledes samtidig som det skulle bidra til å ta posisjonen som "leken rebell". Vinnerbidraget favner ikke bare posisjonen som leken rebell, den bryter med tradisjonell og traust bilreklame på godt og ukonvensjonelt vis.»

    Jury Gulltusjen 2017- Vinnerbidraget fra Havn og Merkiled er visuelt tydelig, full av «attitude» og tar et oppgjør med det som er «mainstream». Ideen er skalerbar og kan enkelt tilpasses ulike medier, sier salgssjef i Amedia Marked, Vegard Kvalvaag, som også var juryleder.

    I fjor var det Johanne Nyborg og Tori Marie Kongsvold, også fra Westerdals, som gikk til topps i Gulltusjen.

    - Vi er veldig fornøyde med deltakelsen og enda mer imponert over den kvaliteten som teamene leverte, sier Kvalvaag.

    Juryen besto av følgende: Knut Røse, Client service director i Empefire, Mari Engen, Account Manager i SMFB, Tor Martin Bøe, kreatør i Knowit Experience og Vegard Kvalvaag, juryleder og salgssjef i Amedia Marked.

    Bilde 1: Vinnerne av Gulltusjen 2017: F.v. Torbjørn Havn og Théo Mogens Merkiled, begge studenter ved Westerdals Oslo ACT.
    Bilde 2: Vinnerbidraget
    Bilde 3: Juryen: F.v. Tor Martin Bøe i Knowit Experience, Vegard Kvalvaag i Amedia Marked, Mari Engen i SMFB og Knut Røse i Empefire.

    Design og utvikling av Bonefish.no