Byggevareundersøkelsen 2022

De siste to årene har det norske folk brukt mer tid hjemme enn på veldig lenge. Hjemmet har fungert som arena til både jobb og fritid. Hva har det gjort med våre behov for å pusse opp hjemme?

Årets Byggevareundersøkelse viser at det har skjedd endringer. Vi ser nærmere på hvilke planer folk har for oppussing de neste seks månedene og hvor mye de planlegger å handle. Vi får også svar på hva som er viktig for folk når de skal handle til oppussingen og hvor de vurderer å handle. 

Ta kontakt med din kontaktperson i Amedia Salg og Marked for mer informasjon om resultatene fra undersøkelsen, eller send en mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Undersøkelsen er gjennomført av analyseinstituttet YouGov i perioden 15-24 februar 2022, i et landsrepresentativt utvalg på over 2500 personer.

Byggevareundersøkelsen 2022

De siste to årene har det norske folk brukt mer tid hjemme enn på veldig lenge. Hjemmet har fungert som arena til både jobb og fritid. Hva har det gjort med våre behov for å pusse opp hjemme?

Årets Byggevareundersøkelse viser at det har skjedd endringer. Vi ser nærmere på hvilke planer folk har for oppussing de neste seks månedene og hvor mye de planlegger å handle. Vi får også svar på hva som er viktig for folk når de skal handle til oppussingen og hvor de vurderer å handle. 

Ta kontakt med din kontaktperson i Amedia Salg og Marked for mer informasjon om resultatene fra undersøkelsen, eller send en mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Undersøkelsen er gjennomført av analyseinstituttet YouGov i perioden 15-24 februar 2022, i et landsrepresentativt utvalg på over 2500 personer.

Hovedfunn

52 % av befolkningen oppgir at de planlegger å pusse opp i løpet av det neste halvåret. 

80 % av de som skal pusse opp, planlegger å gjøre hele eller deler av oppussingen selv.

 

Ved siden av gunstige priser og gode tilbud, er kundeservice og varekvalitet sentrale drivere når nordmenn skal velge hvor de skal handle byggevarer. 

23 % av befolkningen er villige til å reise mer enn 40 minutter for å få et godt utvalg og lave priser.

Lokalavisleserne sine planer om oppsussing

Fysisk butikk vs. netthandel - Planer om kjøp av byggevare


Fem fakta om oppussing 2022

Folk som leser lokalavis på nett eller papir, pusser opp oftere enn resten av befolkningen

Folk i de nordligste fylkene er mest fleksible når det kommer til reisevei.

52 % av befolkningen planlegger å pusse opp neste halvår.

56 % av de som skal pusse opp planlegger å bruke mindre enn 25 000,-

66 % av de som skal pusse opp planlegger å kjøpe tapet/maling.

Design og utvikling av Bonefish.no