Netthandel

Undersøkelsen Netthandel er gjennomført av YouGov på oppdrag fra Amedia Salg og Marked. Dette er en undersøkelse som gjennomføres 2 ganger i året. Siste undersøkelse ble gjennomført våren 2022

Undersøkelsen ser på temaer som handelshyppighet, kjøpsplaner, produktkategorier og hvorfor folk handler på nett fremfor varer i fysisk butikk.

Ta kontakt med din kontaktperson i Amedia Salg og Marked for mer informasjon om resultatene, eller send en mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Netthandel

Undersøkelsen Netthandel er gjennomført av YouGov på oppdrag fra Amedia Salg og Marked. Dette er en undersøkelse som gjennomføres 2 ganger i året. Siste undersøkelse ble gjennomført våren 2022

Undersøkelsen ser på temaer som handelshyppighet, kjøpsplaner, produktkategorier og hvorfor folk handler på nett fremfor varer i fysisk butikk.

Ta kontakt med din kontaktperson i Amedia Salg og Marked for mer informasjon om resultatene, eller send en mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Handlevaner

Over halvparten (53 %) av oss handler varer eller tjenester på nett månedlig eller oftere. De ivrigste netthandlerne er i 30-årene og flere 40-49 åringer handler daglig/ukentlig på nett sammenlignet med undersøkelsen i 2021

Flest handler klær 

Klær er produktkategorien flest har planer om å handle de neste 3 månedene. Dette gjelder både for menn og kvinner

Størst vekst

Reiser er ikke overraskende kategorien med størst vekst fra 2021-2022. 35 % svarer i undersøkelsen at de har planer om å handle reise de neste 3 månedene.

Topp 3 kategorier

Klær, reiser og dagligvarer er de kategoriene som flest har planer om å handle de neste 3 månedene. 

Kvinner har planer om å kjøpe klær, sminke/hygieneprodukter og reiser de neste 3 månedene. 

Menn har planer om å handle klær, reiser og dagligvarer de neste 3 månedene.   

Flest handler på nett fordi det er lettvint


Design og utvikling av Bonefish.no