Torsdag denne uken presenterte Mediebedriftenes Landsforening (MBL) nye lesertall.
Hele 81 % leser minst én avis digitalt eller på papir daglig. 73 % leser digitale aviser daglig, 31 % papiraviser, og 5 % eAviser, i følge Kantar, Forbruker og Media 22/2.
Lokalavisene i Amedia Marked har over 1,7 million digitale lesere og når 1 million mennesker på papir.
Med over 2,2 millioner daglige lesere er vi Norges nest største dekningsmedium.
Det er en stabil utvikling for norske nettsteder fra andre kvartal 2021 til andre kvartal 2022.
Total digital dekning for norske nettsteder går fram med 0,5 %.
Når lineær tv-seing stuper, hvor Kampanje fredag kunne melde at TV 2s 21-nyheter kun når 186.000 daglige seere, er det imponerende å se at Amedia Marked når ut til en million lesere med papiravisene våre hver dag. Og med våre solide 1,7 millioner daglige digitale brukere befester Amedia, med våre lokalaviser og Nettavisen, posisjonen som Norges nest største dekningsmedium
Christian Thu,
salgsdirektør i Amedia
Se oversikter over lesertallene på medietall.no