Amedia Salg og Marked fikk andreplass i kategori 15 og 16 i INMA Media Global Awards: Marthe Bergly Pettersen, Prosjektleder (fra venstre) og Maria Madsen, Markedsansvarlig i Amedia Salg og Marked.

    Amedia Salg og Marked med to solide andreplasser i INMA Global Media Awards

    Publisert: 09. juni 2022

    Amedia Salg og Marked fikk to solide andreplasser i INMA Global Media Awards i gruppe-kategoriene; «Best Use of Data to Drive a Business Result» og «Best Internal Data Dashboards and Reports».

    Vinnerne ble presentert i regi av INMA digitalt i dag.

    Det påmeldte caset handler om Amedias annonseverktøy Målgruppebyggeren. Målgruppebyggeren er et nytt verktøy som kan benyttes i en salgsprosess - fra mottatt brief, i kundedialog, til utsendt tilbud. Verktøyet har til hensikt om å bygge kunnskap om hvordan målgrupper er bygget opp og kan kombineres. Gjennom målgruppebyggeren, og generelt økt fokus på oppbygging av målgrupper, opplevde også Amedia fornøyde kunder og en vekst i målgruppesalget.

    I gruppe-kategorien «Best Use of Data to Drive a Business Result» vant News UK, og i gruppe-kategorien «Best Internal Data Dashboards and Reports» var det NTM Sverige som stakk av med den gjeve seieren.

    Det var hard konkurranse og mange finalister i begge kategoriene, og Amedia Salg og Marked er fornøyde med to andreplasser i denne store internasjonale konkurransen.

    – Det er fantastisk å få en andreplass i en slik internasjonal konkurranse. Dette er en seier for Amedia Salg og Marked, men også for alle våre samarbeidspartnere og kunder som hver dag gjør oss bedre, sier Maria Madsen, Markedsansvarlig hos Amedia Salg og Marked.

    – For oss er dette en bekreftelse på at vi gjør mye riktig. Vi skal nyte våre to andreplasser, og deretter skal vi gå videre for å bli enda bedre. Vi må hele tiden utvikle oss samt våre verktøy, sier Maria Madsen hos Amedia Salg og Marked.

    Amedia fikk flere pallplasseringer i årets konkurranse. Amedia Innholdsbyrå kom på tredjeplass i kategorien «Most Creative Use of Advertising Formats».

    Amedia Innholdsbyrå var nominert med «Bydelskonkurransen», en kampanje som sammen med PHD ble gjort for dagligvarekjeden Extra. Målet var å øke vurdering og preferanse for å bruke Extras frukt- og grøntbonus blant Oslos befolkning. 

    I tillegg fikk Amedia en andreplass i gruppe-kategorien «Best Use of Video for “Sondre’s Marathon — 21 Episodes Sports Documentary, New Subscribers and Innovative Production”.» 


    Totalt 333 finalister var plukket blant 854 innsendte bidrag til årets utgave av INMA Global Media Awards. Hele 46 land var representert i år, og totalt antall merkevarer i årets konkurranse var 252.

     

    Se alle vinnerne og vinnerbidragene her

     

    Design og utvikling av Bonefish.no