Noen av bidragene fra en tidligere konkurranse.

    Gulltusjen: Avisannonse-konkurranse for unge kreative team åpen for påmelding

    Publisert: 02. februar 2023

    Årets Gulltusjen går av stabelen onsdag 1. mars. 

    Avisannonse-konkurranse for unge kreative team

    Gulltusjen er en idékonkurranse i regi av Amedia for alle student- og kreatørteam som er 30 år eller under (født på eller etter 23.06.1992).

    Teamene består av to personer og får i oppgave å skissere en avisannonse for en organisasjon/produkt i løpet av seks timer, kun ved hjelp av papir og tusj. Vi er stolte av å presentere Flyktninghjelpen som
    årets briefholder i Norge. Den beste idéen vinner!

    Når og hvor

    Årets Gulltusjen går av stabelen onsdag 1. mars og finner sted på Kristiania - Westerdals i Christian Kroghs gate 32.

    Brief er kl. 14.30 og innleveringsfrist er kl. 21.00.
    Tegneblokker og tusjer deles ut til alle deltagere.

    Den beste ideen vinner!

    Vi kårer to vinnere, ett studentteam og ett reklamebyråteam!

    • Studentteamet premieres med en pengepremie på kr 20 000.
    • Teamet fra reklamebyrå, vil gå videre til å representere Norge i den internasjonale Young Lions Print konkurransen i Cannes i juni.
    Påmelding

    Påmeldingsfrist er 22. februar.

    Teamene må bestå av to personer og vi trenger følgende informasjon på begge teamdeltakere:

    Navn
    Mailadresse
    Telefon
    Arbeid eller studiested
    Fødselsdato (eks. 23.06.1992)

    Påmelding sendes til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

    Informasjon til reklamebyråer
    • Team på to stykker, 30 år eller yngre. Det vil si født den 23.06.1992 eller senere.
    • Begge må være i fulltidsjobb.
    • Inhousebyråer er også inkludert i denne kategorien.
    • Amedia dekker deltagelse og festivalpass, fly og hotell.

    Young Lions Norge består av flere ulike kategorier, og Amedia representerer kategorien Print. Det er lov å konkurrere i flere kategorier, men hvis du vinner i flere enn én kategori er det arrangørene av den norske konkurransene som går i dialog og blir enige i hvilken kategori du skal representere i Cannes. Dette er fordi det ikke er lov å konkurrere i flere kategorier i Cannes.

    Samme gjelder om du konkurrerer i to ulike team på to ulike kategorier. Hvis du vinner i to kategorier med to forskjellige lag kan du kun representere ett lag og kategori i Cannes. Enkeltpersoner har ikke lov til å konkurrere i flere kategorier i den internasjonale konkurransen. 

    Spørsmål?

    Ta gjerne kontakt med oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. ved spørsmål.

    Les mer om fjorårets vinnere her

    Konkurransen er i regi av Amedia Marked.
    Samarbeidspartnere: Kristiania Westerdals og Capa/Cannes Lions.

    Design og utvikling av Bonefish.no