Her er vinnerne av Gulltusjen

    Publisert: 09. mai 2018

    Anorak-teamet Anna Berg Gjendem og Jens Bjørklund gikk helt til topps innen kategorien reklamebyråer i årets utgave av Gulltusjen i regi av Amedia Salg og Marked – og i juni skal de forsvare norske reklamefarger under Young Lions Print i franske Cannes. Teamet fra Westerdals Oslo ACT Hanna Hereid Ringheim og Ingrid Serine Hvidsten vant studentkategorien i samme Gulltusjen.

    Anorak-teamet Anna Berg Gjendem og Jens Bjørklund gikk helt til topps innen kategorien reklamebyråer i årets utgave av Gulltusjen i regi av Amedia Salg og Marked – og i juni skal de forsvare norske reklamefarger under Young Lions Print i franske Cannes. Teamet fra Westerdals Oslo ACT Hanna Hereid Ringheim og Ingrid Serine Hvidsten vant studentkategorien i samme Gulltusjen.

    132 deltakere og 66 team deltok denne gangen. Som vanlig var det papiravis-annonsen som sto i sentrum. Denne gangen ble det konkurrert i to kategorier.

    Bilde 3 Vinnerbidraget fra AnorakRepresenterer Norge i Cannes

    Anna Berg Gjendem og Jens Bjørklund trakk det lengste strået i konkurransen hvor teamene fikk i oppgave å skissere en profilannonse for papir for Color Line Cruises hvor man skulle spille på posisjoneringen rundt «alt på ett sted på kun to dager».
    Premien er en reise til Cannes i juni. Der skal de representere Norge i Young Lions Print-konkurransen.

    I løpet av seks timer, kun ved hjelp av papir og tusj, skulle teamene lage en effektiv annonse rettet mot målgruppen par på 60 år pluss bosatt på Østlandsområdet. Her skulle man få frem bredden i tilbudet til Color Line Cruises – for å løfte salget i midtuke samt i såkalt skuldersesong. Formatet for annonsen var en helside i avis. Annonsen skulle friste til en alternativ kortferie.

    Juryen skriver blant annet følgende om vinneren i byråkonkurransen: «Teamet fra Anorak utmerket seg ved å spille på det rikholdige tilbudet om bord. Utførelsen og innpakningen sto frem og skapte emosjonelle assosiasjoner på et enkelt og effektivt vis …»

    - Med en målgruppe på 60+ følte vi det var naturlig å få inn flaskeskuter på en eller annen måte, det er jo stort sett det de driver med. Det skal bli utrolig gøy å dra til Cannes for å delta i Young Lions Print-konkurransen, sier vinnerteamet Anna Berg Gjendem og Jens Bjørklund.

    Gull i studentkategori

    Bilde 2 Vinnere WesterdalsBilde 4 Vinnerbidraget fra WesterdalsFørstepremie ble det også til teamet fra Westerdals Oslo ACT Hanna Hereid Ringheim og Ingrid Serine Hvidsten. Hereid Ringheim og Hvidsten vant kategorien for studenter. Premien er 20 000 kroner.

    Her skriver juryen blant annet: «Her tok vinnerbidraget tak i utfordringen knyttet til midtuke. Juryen var særlig begeistret for hvordan teamet ved hjelp av enkle virkemidler skapte et ønske om å reise bort i fra hverdagen».

    - Da Color Line trenger flere reisende utenom høysesong, ville vi helt enkelt gi en påminnelse om muligheten til å «cruise gjennom hverdagene». Veldig gøy at ideen slo an hos juryen, sier studentvinnerne Hanna Hereid Ringheim og Ingrid Serine Hvidsten.

    Juryen av årets utgave av Gulltusjen besto av Knut Røse, Client service director i Empefire, Vibeke Wiedswang, Account Manager i SMFB, Glenn Walmann, fagansvarlig designer i Color Line og Vegard Kvalvaag, salgsdirektør i Amedia Marked.

    Imponert jurymedlem

    - For det første var det morsomt å se den store deltakelsen. Vi hadde flere deltakere enn i fjor – og det er liten tvil om at papirannonser fortsatt er viktige for de unge kreative. For det andre var kvaliteten på finalearbeidende meget gode. Mange imponerte stort, sier salgsdirektør i Amedia Marked, Vegard Kvalvaag, som også var jurymedlem.

    Amedia Marked er arrangør av konkurransen i samarbeid med Norges Cannes Lions-representant CAPA Kinoreklame og Westerdals. I år ble den arrangert 25. april. Gulltusjen er en idékonkurranse for unge student- og kreatørteam som er 30 år eller under.

    - Det er tydelig at papiravis som reklamebærer er og blir viktig også i årene fremover. At mange kreative satser på å utvikle seg innen dette fagområdet er trygt for reklamefremtiden for print-annonsen, sier salgsdirektør Vegard Kvalvaag i Amedia Marked.

     

    Bilde 1: Vinnerne av Gulltusjen 2018 i kategorien for reklamebyråer: Anorak-teamet Anna Berg Gjendem og Jens Bjørklund.
    Bilde 2: Vinnerne av Gulltusjen 2018 i kategorien for studenter: F.v. Ingrid Serine Hvidsten og Hanna Hereid Ringheim
    Bilde 3: Vinnerbidraget fra Anorak-teamet i reklamebyråklassen.
    Bilde 4: Vinnerbidraget fra Westerdals-teamet i studentklassen.

    For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Leder Marked og Kommunikasjon Anette Færevik Gulbrandsen i Amedia Salg og Marked AS på mobil 958 46 003 og/eller Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

     

     

     

    Design og utvikling av Bonefish.no