I&M Kommunikasjon vant Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for fjerde kvartal 2016. Byrået vant med en reklamekampanje for TOVA, Shoes for life.
I&M Kommunikasjon vant Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for fjerde kvartal 2016. Byrået vant med en reklamekampanje for TOVA, Shoes for life.
«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Det kåres en vinner hvert kvartal, og blant disse kåres årets vinner, som offentliggjøres på Gullblyanten i mars.
I Oslo er det over 5 000 rusavhengige og vintertiden er spesielt vanskelig for mange. Gjennom kampanjen ”Tøffelhelter” delte TOVA ut 400 tøffelpar til selgere av magasinet =OSLO og beboere ved ulike hospits i Oslo. Det viste seg at mange ville gi tøflene videre i julegave til en som virkelig har betydd mye.
– Dessverre var det ikke alle som kunne levere julegaven selv, derfor søkte vi etter tøffelhelter som skulle hjem til jul og som kunne ta med en gave på veien. Vi brukte Facebook og annonse i Ringerikes Blad for å søke etter tøffelheltene. Det var viktig for oss å nå ut lokalt, for å finne skyss til tøflene som skulle til ulike steder i hele landet. Noen skulle til og med over landegrensen, sier Per Helge Devold, daglig leder i I&M Kommunikasjon.
– Tøffelheltene møtte opp i Oslo sentrum for å hente tøflene, og bak hvert eneste par lå det sterke historier. Vi er også veldig takknemlig for at statsministeren ville være vår første tøffelhelt og bidro til at årets varmeste julegave kom frem, sier han.
I juryens begrunnelse står det følgende: «TOVA trengte hjelp fra publikum, til å være bud og dele ut tøfler til folk i hele Norge. Ved hjelp av annonse i lokalavis fant tøflene sine nye eiere. Bra jobba».
– TOVA har drevet produksjon av tøfler i en liten landsby i Mongolia i ti år. I løpet av den tiden har TOVA bidratt til å endre et samfunn som var preget av vold, rus og over 90 % arbeidsledighet – til et samfunn der menneskene har tak over hodet, skole og helsetjenester for å nevne noe. Både rusmisbruk og antall overfall har også gått ned. Denne historien om et vanskeligstilt samfunn som ble endret gradvis ved å gi mennesker verdighet gjennom arbeid, er en fin parallell til arbeidet til =OSLO. Derfor ønsket vi å ta med oss hjertevarmen hjem til Norge og markere 10 års-jubileet til TOVA sammen med dem, forteller Devold videre.
– ”Tøffelhelter” er en kampanje som vi er stolte over å ha vært med på. Som kvartalsvinner i konkurransen «Tett På» gleder vi oss nå litt ekstra til Gullblyanten, sier Devold.
Bak vinnerkampanjen fra fjerde kvartal i år sto følgende team: Bjørn Sætre (filmklipp), Christina Hope (prosjektleder og tekstforfatter), Jostein Dahl Gjelsvik (digital rådgiver), Ida Bergersen (grafisk designer), Sara Strand (kreatør, rådgiver sosiale medier og tekstforfatter), Per Helge Devold (rådgiver og kreativt ansvarlig) og Benedicte W. Elsrud (prosjektleder og tekstforfatter).
I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer i hele Amedia Markeds produktspekter. Reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.
I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Sveinung Arnestad fra SMFB og Vegard Kvalvaag fra Amedia Marked.
Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og ad: tech-konferansen i 2017. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2017.
Bilde: Fra venstre Bjørn Sætre (filmklipp), Christina Hope (prosjektleder og tekstforfatter), Jostein Dahl Gjelsvik (digital rådgiver), Ida Bergersen (grafisk designer), Sara Strand (kreatør, rådgiver sosiale medier og tekstforfatter), Per Helge Devold (rådgiver og kreativt ansvarlig) og Benedicte W. Elsrud (prosjektleder og tekstforfatter).
Bilde: Annonse fra kampanjen
For mer informasjon, kontakt kommunikasjonsansvarlig Anette F. Gulbrandsen i Amedia Marked på
Telefon: + 47 020880
E-post:
Akersgata 34
0180 Oslo
PB 1168 Sentrum
0107 Oslo
Design og utvikling av Bonefish.no