Lunde og Markussen til Amedia

    Publisert: 10. januar 2019
    Tag: Nyheter

    Cato Lunde (43) begynner denne uken som salgssjef for ett av Amedia Salg og Markeds strategiske kundeteam. Samtidig begynner Arne Markussen (51) som KAM med ansvar for DM i et annet strategisk kundeteam. De vil dermed begge jobbe med noen av Amedias viktigste annonsører.

    Cato Lunde (43) begynner denne uken som salgssjef for ett av Amedia Salg og Markeds strategiske kundeteam. Samtidig begynner Arne Markussen (51) som KAM med ansvar for DM i et annet strategisk kundeteam. De vil dermed begge jobbe med noen av Amedias viktigste annonsører.

    Cato Lunde kommer sist fra rollen som leder for Viacom i Norge. Der var han i seks år. Lunde har rundt 20 års fartstid i mediebransjen, blant annet fra TVNorge, Aftenposten og Schibsted. Cato Lunde har av utdanning blant annet en Executive MBA fra NHH i Brand Management.

    -Jeg ser virkelig frem til å starte hos Amedia. Amedia er på offensiven – og et selskap som har fått det til å svinge de siste årene, sier Cato Lunde.

    Arne Markussen har rundt 30 års erfaring med markedsføring, salg og salgsledelse. Han har bakgrunn fra blant andre Mediasite, Schibsted, Aftenposten, Bygg Reis Deg og Get. Markussen har av utdanning en Bachelor fra NMH i markedsføring. Han kommer nå sist fra en konsulentjobb hos VVS-foreningen.

    -Jeg ser virkelig frem til å komme i gang. Et spennende miljø hvor det skjer mye. Og ikke minst medieprodukter i sterk utvikling, sier Arne Markussen.

    Cato Lunde skal rapportere til Roger Grønset, mens Arne Markussen skal rapportere til salgssjef Kate Holtedahl.

    -Vi er veldig glade for at to så erfarne profiler som Cato og Arne velger å satse videre i mediebransjen hos oss i Amedia, og det passer godt til våre vekstambisjoner hvor vi skal skape gode resultater for våre annonsører, sier Roger Grønset, salgsdirektør for strategiske kunder i Amedia Salg og Marked.

    Roger Grønset gleder seg over positiv utvikling i reklamemarkedet.

    -Etter mange år med fallende inntekter, har Amedia i 2018 hatt flere måneder med bedre omsetning enn samme periode i 2017.  Det er tydelig at sosiale medier og digitale medier nå begynner å finne sin form og funksjon i mediamiksen. Det kommer mye spennende fra Amedia på den digitale arenaen fremover, og vi kommer til å fortsette arbeidet både lokalt og nasjonalt med aID for innsikt og kommersiell målretting, sier Roger Grønset.

    -I tillegg til den digitale veksten, så opplever vi at det er spesielt økt interesse for DM i markedet. Mange annonsører har nå forsøkt og testet andre løsninger, og kommer tilbake til den mediekanalen som fremdeles er og har vært en garantist for å trekke kunder inn i butikk, nemlig DM. Derfor må vi fortsette å ha en god kompetanse og fokus på dette feltet fremover. Nedgangen i print flater ut, og også her ser vi bransjer hvor aktører vinner betydelige markedsandeler gjennom å satse mer på denne tradisjonelle mediekanalen igjen, sier Roger Grønset.

    For mer informasjon, kontakt Roger Grønset, salgsdirektør for strategiske kunder hos Amedia Salg og Marked, på mobil 930 43 200 og/eller mail Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

    Bilde: Arne Markussen, Roger Grønset og Cato Lunde 

    Design og utvikling av Bonefish.no