• Hjem
  • Aktuelt
  • Norsk Hydro vinner 1. tertial av Tett På 2021

    Norsk Hydro vinner 1. tertial av Tett På 2021

    Publisert: 08. juli 2021

    Med en egenprodusert kampanje som fremmer det grønne skiftet, er det Norsk Hydro som stikker av med seieren for 1.tertial i konkurransen Tett På.

    Med en egenprodusert kampanje som fremmer det grønne skiftet, er det Norsk Hydro som stikker av med seieren for 1.tertial i konkurransen Tett På.

    «Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Marked sine lokale medier. Hver tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt. 

    Annonse norsk hydro

    Med en printannonse ønsket Norsk Hydro og fortelle sin historie om hvordan de gjennom 115 år har svart på utfordringer verden har stått overfor, og skapt verdier til Norge. Fra gjødsel, til olje, fiskeoppdrett, aluminium og mye mer. Selskapet har over 100 års erfaring innen fornybar energi og ønsker å være en del av løsningen, samt pådriver i det grønne skiftet. Budskapet i annonsen var klart og tydelig  “Å tenke nytt blir aldri gammeldags”. 

     “Vi tror på fremtiden og vi tror at vi i Norge kan produsere materialer og produkter som verden trenger og vil ha. Slik skaper vi verdier. Det er dette vi ønsker å formidle i annonsene våre. Et positivt syn på fremtiden, og at erfaring på veien kommer godt med. Det hjelper jo når man har løst store og viktige utfordringer før” sier Hanne Haugen VP, Creative Director Communication and Public Affairs i Norsk Hydro. 

    Videre sier Haugen følgende om annonsering i lokalavis:

    “Det er i regionene og i lokalsamfunnene våre at vi skaper verdier. Det er der vi produserer aluminium og det er der vi forvalter og investerer i fornybar energi. Uten støtte og tro på det vi gjør i disse nøkkelkommunene kommer vi ikke så langt. Derfor er det viktig for oss å være synlig der vi er.

    Vinnerteamet fra Norsk Hydro består av Hanne Haugen VP, Creative Director Communication and Public Affairs, Catharina Sevaldsen Project Manager, Rune Erdal Art Director og Ina Strander John Communication Manager. 

    Annonsen stod på trykk i Kvinnheringen, Glåmdalen og Firda. 

    Juryen har følgende å si om vinnerbidraget: “Tettest På i første tertial er Norsk Hydro med sin fargerike annonse. Å tenke nytt blir aldri gammeldags. Gratulerer så mye! “.

     I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både på print og digitalt. Reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta. 

    I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S&B-N, Knut Røse fra Schjærven og Beate Carlsen fra Amedia Marked. Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og Advertising week. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2022. 

    Bilde 1: Vinnerteamet: Øverst til venstre Rune Erdal, Art Director, nederst til venstre Ina Strander John, Communication Manager, til høyre  Hanne Haugen, Creative Director

    Bilde 2:  Annonsen som var på trykk

    Design og utvikling av Bonefish.no