Foto: Arne Ristesund / Bergensavisen

    Tidenes fotballsatsing i Amedias aviser

    Publisert: 25. april 2023

    Amedia lanserer en ny versjon av Direktesport-plattform i sine mer enn 100 avistitler foran årets fotballsesong og frister med rekordmange kamper. 

    Vi lover våre fotballfrelste lesere fantastiske opplevelser gjennom hele sesongen, sier nyhetsdirektør Jostein Larsen Østring.

    Gjennom 2023-sesongen, vil Amedias aviser vise 75 kamper fra Eliteserien, alle kamper i OBOS-ligaen, PostNord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen og de fleste kampene i NM Cup for menn til og med semifinaler, i tillegg til masse annen sport.

    – Vår omfattende satsing i 2023-sesongen skjer med bakgrunn i det langsiktige partnerskapet mellom Amedia og TV 2 som ble inngått for et år siden. Med Amedias lokale tilstedeværelse over hele landet, vil ingen kunne være tettere på lokalfotballen enn våre aviser, og vi lover å bringe nerven, engasjementet og dramatikken til det som utspiller seg på fotballarenaer rundt om i Norge. I Amedia er vi stolte over å kunne tilby våre lesere et så omfattende tilbud av direktesendt sport som vi nå gjør, sier Amedias nyhetsdirektør Jostein Larsen Østring.

    Direktesport-plattformen er bygget på ny teknologi, med samme funksjonalitet og den samme avspilleren som benyttes i TV 2 Play-tjenesten. I tillegg vil Direktesport få en personalisert forside, som gjør at brukerne tilbys innholdet som er mest relevant for dem. 

    Gode muligheter for annonsører

    Dette åpner også opp for gode muligheter for våre annonsører. Per i dag er det mulig å kjøpe prerolls på alle sendinger, og om kort tid åpner vi også for mid-rolls. Høydepunkter og klipp fra kamper som vises på Amedias aviser vil gi oss økt videovarelager og gode reklamemuligheter. 

    Ta kontakt med en av våre dyktige selgere dersom du ønsker mer informasjon eller har spørsmål. 

     

    Fotballsendingene på Direktesport-plattformen vises i samarbeid med TV 2.

    Design og utvikling av Bonefish.no