Amedia når 2,2 millioner lesere hver dag: – Leserne er vår fremste prioritet, sier konserndirektør i Amedia Salg og Marked, Hilde Norddal.

    Amedia er fremdeles Norges nest største dekningsmedie

    Publisert: 31. oktober 2023

    Høsten 2023 har Amedia 2,2 millioner daglige lesere på tvers av alle flater. Av disse er 1,75 millioner digitale lesere. Amedia beholder dermed posisjonen som Norges nest største redaksjonelle dekningsmedie.

    Hver eneste dag er 700 000 mennesker logget inn i Amedias identitets- og innloggingsløsning, aID. Hele 80 prosent av de som leser lokalavis, er logget inn med sin aID-bruker. Dette gjør at Amedia har mulighet til å optimalisere leseropplevelsen gjennom mer relevante annonser og lesekontekster. 

    – Oppmerksomheten til våre lesere er et privilegium vi ikke tar for gitt. Det er viktig at vi forvalter den med ydmykhet og respekt, sier Hilde Norddal, konserndirektør i Amedia Salg og Marked.

    Videre forteller hun at organisasjonen jobber kontinuerlig med å skape trygghet for aID-brukerne når de forvalter data og informasjon, samtidig som at annonsørene kan forvente høy presisjon når de ønsker å kommunisere til bestemte målgrupper. 


    – Leserne er vår fremste prioritet. Verdi oppstår i det vårt innhold møter leseren, og oppleves som relevant. Dette jobber vi for å oppnå hver eneste dag, avslutter Norddal.


    Kilde: Kantar, F&M MGI 23/2, Amedia. 

    Design og utvikling av Bonefish.no