Caset Slik fikk Sparebanken Sør 8.300 nye eiere vant dobbel bronse under ANFO Effekt

    Dobbel bronse til Amedia i ANFO Effekt

    Publisert: 18. mars 2024

    Carat og Amedia tok dobbel bronse i ANFO Effekt med caset Slik fikk Sparebanken Sør 8.300 nye eiere i kategoriene NY og SMART Tjeneste. Caset ble også kåret til Årets Case under Amedia Awards i mars. 

    I samarbeid med Carat og Polaris Sør gjennomførte vi i november 2023 et case for Sparebanken Sør. Sparebanken Sør ønsket å skaffe seg flere investorer fra lokale småsparere i deres nedslagsfelt på sør- og østlandet. Banken er opptatt av å være lokal, og de og byrået Dentsu valgte derfor å prioritere lokale medier via blant annet Amedia for kampanjen “Nå kan du eie en bit av banken”. Her satt vi også det vi mener er verdensrekord i rask innholdsmarkedsføring, hvor informasjonsmøter på kveldstid ble dekket og var på lufta i lokalavisene morgenen etter.

    Kombinasjonen av en godt utformet kampanje og lokale medier ga kunden svært gode resultater med 8 300 nye eiere, mot målet på 2 200. Ved å skape personlige bånd til målgruppen med med å engasjere lokale ambassadører og arrangere informasjonsmøter løftet dette produktets unikhet. Kampanjen ga også dobbelt så mange deltakere på informasjonsmøtene som var målet, og hele 3 000 % vekst i omsetning på børs. 

    Dobbel bronse til Amedia i ANFO Effekt

    Design og utvikling av Bonefish.no