TIL AMEDIA: Ørjan Norbom startet i Amedia Salg og Marked denne måneden. Foto: Ihne Pedersen

    Ørjan Norbom ny leder for analyse og innsikt hos Amedia

    Publisert: 15. mai 2023

    – Jeg er lidenskapelig opptatt av effekt.

    Ørjan Norbom er ansatt som leder for analyse og innsikt hos Amedia Salg og Marked. Norbom kommer sist fra stillingen som kommersiell leder i byrået Fullstakk.

    Ørjan Norbom er ansatt som leder for analyse og innsikt hos Amedia Salg og Marked. Norbom kommer sist fra stillingen som kommersiell leder i byrået Fullstakk.

    Norbom er allerede i gang i sin nye jobb. Nå er det Amedia Salg og Marked som gjelder. Han startet i stillingen 2. mai.

    – Det finnes allerede et fantastisk kompetent team hos Amedia Salg og Marked som jeg er så heldig å få bli en del av. Sammen skal vi bidra med gode analysedrevne beslutningsprosesser i hele organisasjonen, samt sørge for at Amedia fortsetter å styrke posisjonen sin som størst på lokalaviser og som landets største utgiver av redaktørstyrte medier. Jeg gleder meg til å bidra med å belyse hvilke positive sider dette har for både leser og annonsør, sier Ørjan Norbom.

    Ørjan har lang erfaring både fra kunde- og salgssiden. Han har over 20 års erfaring innenfor produktutvikling, salg og organisasjonsutvikling – og hvor innsikt og analyse har vært vesentlige bidrag for stillingene.

    Norbom har jobbet som merkevaresjef for merkevarer som Voss Vann, Schwarzkopf og EF/Education First både nasjonalt og globalt. Han har også blant annet vært salgssjef i Clear Channel og kommersiell direktør i performance og vekstbyrået Fullstakk.

    – Analyse og innsiktsarbeidet vil fortsette å være bærende for å forstå markedet vi opererer i, hva folk bryr seg om og interesserer seg for, hvordan folk flest navigerer på tvers av plattformer, hvordan få tilgang til og best lese dataen – og hva som faktisk betyr noe når det kommer til effektfull markedsføring og kundeopplevelser. Mye handler om å forstå økosystemet man opererer i, innhente, analysere og belyse riktig og nok data som kan brukes til å hjelpe annonsører og byråer til å ta klokere beslutninger og styrke organisasjonen på tvers av produkt, markedsføring, salg og service, sier Ørjan Norbom.

    Og Ørjan Norbom gleder seg ikke minst til å se effekter for kundene til Amedia.

    – Jeg er lidenskapelig opptatt av at effektuttaket i mediene skal bli enklere å forstå enkeltstående eller i samspill med andre. At norske medier finner flere felles måter å rapportere effekt på, ser jeg på som et stort pluss, sier Norbom.

    Ørjan Norbom skal rapportere til Mariell Kversøy Enge som er direktør for kommersiell produktutvikling hos Amedia Salg og Marked.

    – Vi er veldig fornøyde med å ha fått Ørjan på plass i organisasjonen vår. Vi satser stort på analyse og
    innsikt – og med Ørjan får vi en person som både vil styrke, heve og drive oss videre innenfor fagfeltet. Dette er en meget god rekruttering, sier Mariell Kversøy Enge.

    Design og utvikling av Bonefish.no