Fra venstre: Ad Tech Manager Seyon Chelian, Digital Forretningsutvikler David Fransplass Aas, Digital Forretningsutvikler Julian Gamman, Amedia Salg og Marked

    Visste du dette om programmatiske kjøp i Amedia?

    Publisert: 13. mars 2023

    Programmatisk annonsekjøp er en enkel og effektiv måte å målrette annonsering og få god avkastning på annonseinvestringene. Amedia tilbyr en trygg og pålitelig plattform for merkevarer som ønsker å nå ut til deres målgrupper på en effektiv måte.  Under har vi samlet nyttig informasjon om programmatiske kjøp i Amedia. 

     

    • Annonseplasser i Amedias over 100 lokalaviser og Nettavisen kan kjøpes på åpen børs, PMP-, PD- eller PG-dealer.
    • Oversikt over alle våre målgrupper og nettsider finner du her.
    • Googles målgrupper i DV360/Google Ads kan også brukes i Amedia, men presisjonen er ikke like bra som våre egne målgrupper. Våre egne målgrupper er basert på telefonnummer som matches opp mot offentlige registre (Skatteetaten, Statens Vegvesen, Kartverket, Matrikkelen, Folkeregisteret, Brønnøysundregistrene) eller bygd opp av leseatferd
    • Amedia har tilgjengeliggjort førsteparts ID-er i de største DSP-ene (DV360 og Adform) slik at våre programmatiske kjøpere enkelt kan frekvensstyre sine annonser på alle nettlesere. I tillegg blir det enklere attribusjon av konverteringer fra safari-brukere. 

    Alle våre målgrupper “vaskes” for flerbrukere for økt presisjon. Det betyr at brukere som deler brukeren sin blir ekskludert fra alle målgrupper. +Alt-abonnementet gir mulighet for å dele brukeren med andre i husstanden med respektive telefonnummer. Dette minimerer flerbrukerandelen betraktelig.

     

    Ønsker du mer informasjon, tar vi gjerne en prat med deg! Se kontaktinformasjon til våre selgere her

    Design og utvikling av Bonefish.no