Case

Eventyrlige tall for Ramme Gård

Kunde

Ramme

Periode

Sommer 2022

Format

Print, digital og innholdskampanje

Kulturdestinasjonen Ramme er et sted for rekreasjon i landlige og historiske omgivelser ved Hvitsten rett ved Oslofjorden. Nede ved sjøen kan besøkende oppleve Edvard Munchs hjem, se hans malerier og vandre i Munchs fotspor. Den tilhørende havlystparken, restauranten og Ramme fjordhotell gjør dette unike stedet til en opplevelse utenom det vanlige. 

Mål

Ramme Gård åpnet 14. mai 2022 og ønsket oppmerksomhet rundt åpningshelgen, samt tiltrekke seg besøkende over hele sommeren. Mediemiksen ble derfor bestående av print, ren display og en lengre innholdskampanje som ble kjørt i to separate kampanjer.

Den digitale kampanjen ble vist på 109 Amedia eide lokalaviser samt Nettavisen, hvor målgruppen geo Viken og Oslo ble lagt på kampanjen. Takket være aIDs gode treffsikkerhet nådde Ramme rett målgruppe i sitt nærområde hvor sannsynligheten for et fysisk besøk er høyest. Den digitale kampanjen ble forsterket med helsides printannonser i 11 Amedia eide lokalaviser. Innsikten fra første kampanje ble brukt til å skreddersy innholdskampanjen som Amedia Innholdsbyrå produserte.
Se artikkelen her.

 

Klikkprosenten var på eventyrlige 2,21 % og tall fra Brand Metrics viste et merkevareløft helt utenom det vanlige.

Resultater

“Vi hadde aldri drømt om å oppnå så eventyrlig gode tall og resultater. Gjennom annonser i lokalavisene til Amedia og i Nettavisen, nådde vi målgruppen vår.
Amedia sin målgruppe aID geo, viste seg å fungere svært bra for oss.

Printannonsene ble en forsterkning på det digitale, noe også kampanjerapportene underbygget. Vi traff svært målrettet og oppnådde våre egne mål - både besøkstall og antall solgte billetter. De jevnlige kampanjerapportene og effektmålingene jeg fikk fra Amedia gjorde det enkelt å dokumentere effekt og se om vi burde gjøre noen justeringer underveis. 

Pål Løwe 
Konsulent for Ramme

22 902 Sidevisninger

51 sek snitt lesertid
(Snitt nativ artikkel 40 sek)

1095 Klikk videre (4,7 %)

 

Design og utvikling av Bonefish.no